Alla inlägg den 1 februari 2008

Av Camilla Edlund - 1 februari 2008 13:17

Jag har ju en för rolig pappa. Lite yr i mössan och en sista minuternas man. I går hade han i sista minuten kommit på att han skulle ta bussen upp till Husum för att kunna ta en öl till maten. Väl på bussen satt han och kollade busstiderna när han skulle kunna åka hem igen. Den sista bussen gick 19:10. Alltså strax efter han kommit upp till Husum. Han hade alltså ingen skjuts hem. Det blev några turer där med att Roine skulle hämta  eller att jag skulle skjutsa hem honom, men det slutade med att han sov över för att kunna ta den tidigaste bussen hem igen.


I morse hade jag alltså superbråttom för att jag skulle hinna släppa ut hästar och skjutsa hit och dit. När jag kom ut till stallet hade stängslet blåst ner av snöstormen  så jag var tvungen att laga (med eltejp). Sedan lade jag ut hö i stormen innan jag snabbt som ögat släppte ut hästarna. Därefter var det bara att susa hem, skjutsa pappa till bussen, Joakim till sin buss och sedan hem och duscha. Sen så ringde pappa och sa att bussen inte kommit. Panik! Vad skulle vi göra? Jag hade en överläggning där hemma men efter ett tag så ringde han och sa att bussen hade kommit - ca 40 minuter försent.


Jag var speedad när jag åkte till jobbet och jag såg inte fram emot dagen, men som tur var så blev det ganska bra ändå.


Ikväll åker jag och tar in hästarna och mockar klart.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards