Alla inlägg den 2 februari 2008

Av Camilla Edlund - 2 februari 2008 12:43

Jag tog några kort på Berta idag. Det var ju ett tag sedan jag gjorde det. Hon börjar bli fiiiin, visst?

Av Camilla Edlund - 2 februari 2008 11:16

Just när man blivit glad för snön som kommit så regnar och tinar den bort. Det känns dessutom som ett hån när man arbetar i Björna där det finns hur mycket snö som helst.


Idag var det min tur att släppa ut och jag var ute i stallet klockan sju. Jag var klar med mockningen ganska snart så jag tog och städade i sadelkammaren. Det är väl inte ett prioriterat område just nu så det har samlats en hel del damm där. Vi har dessutom lust att arrangera om alla saker där men vi har svårt att komma på något bra sätt där vi kunde få ut mer förvaring på mindre yta.


Sedan kom Veronica så då gjorde vi i ordning hästarna och red ut på en lägda. Jag hade svårt att kliva upp på Berta för jag har så in i h**vete ont i höften. Jag tror att det är det fuktiga och kalla vädret som ställer till det.

Vi red i alla fall en stund och jag skrittade och travade. Jag repeterade böjningar på volt och gjorde några halter.

Berta var pigg så Veronica fick sätta sig upp och galoppera på Berta några varv. Det ser bättre och bättre ut. Nu börjar hon så smått söka sig ner även i galoppen.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards