Alla inlägg den 20 februari 2008

Av Camilla Edlund - 20 februari 2008 19:30

I dag har det varit full fart. Upp på morgonen och släppte ut hästarna och sedan blev det till att åka hem och packa grejer inför friluftsdagen. Vi skulle till Solberg och åka slalom.

Resan till Solberg tar 1,5 tim med buss från Björna så det var med stela ben man stapplade ut ur bussen och gick och hyrde skidor. Jag hade med mig hästens benlindor och jag lindade mina knän skithårt och sedan åkte jag slalom. Det såg säkert inte vackert ut när jag åkte men det gick. Jag ramlade inte och jag hade inte ondare än när jag går på stengolvet på jobbet. Det blir väl i morgon bitti eller dagen efter det som träningsvärken kommer förstås. Det var i alla fall en härlig dag med skinande sol. Det enda jag ångrar är att jag åt en hamburgertallrik med strips och jag äter aldrig strips. Nu kommer jag ihåg varför. Jag går och rapar eländet och jag får svälja och svälja för att få bort smaken ur munnen men den försvinner aldrig. Jag ska aldrig mer äta strips.

Jag åkte ut till hästen före klockan sex och tanken var att jag skulle rida ut på lägdan. Jag satte upp lampan och sadlade Berta och gav mig ut. Det gick väldigt bra och Berta var så lugn och avslappnad så. Jag tränade start och stopp. Gjorde halt från trav och startade till trav direkt från halt. Berta var riktigt uppmärksam och hon arbetade på riktigt bra. Det var roligt.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards