Alla inlägg den 4 februari 2008

Av Camilla Edlund - 4 februari 2008 17:08

Idag var vi rörande överens på jobbet om att måndagar borde förbjudas. Det var många suckar och pustar bland alla , både elever och lärare.


Jag har inte varit ut till stallet eller träffat Berta idag. Det blir min hästfria dag så att säga. I stället ska jag sitta och rätta så mycket jag hinner. Den här veckan ska vi nämligen skriva omdömen för eleverna i åk 9 och det brukar vara ett riktigt energikrävande arbete. Man vill ju skriva olika om varje elev och utgå ifrån vad just de kan och inte kan, men då måste man ju samtidigt sitta och analysera varje läx- och provresultat in i minsta detalj. Att göra det till mellan 50-60 elever är verkligen krävande (och tidskrävande). Jag brukar tappa alla ord och inte kunna prata normalt på flera dagar efteråt. Så nu är det bara för Veronica att börja tolka det jag säger. Det brukar bli hemskt bakvänt.


I morgon ska jag ta in hästarna i alla fall.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards