Alla inlägg den 22 februari 2008

Av Camilla Edlund - 22 februari 2008 19:14

Släppte ut hästarna i morse. Vägen ut var hur hal och slipprig som helst på grund av tövädret. Nu önskar man bara att gruset ska tina fram så vi kan slippa den eländiga isen. Gårdsplanen var också väldigt isig och hal så under dagen ringde Kurt efter grus så nu är det sandat.


Jag tog i alla fall in hästarna nu ikväll och så tog jag och tömkörde Berta. Det gick hur bra som helst och jag tränade att göra små och stora volter, samt start och stopp i trav. Samma som jag tränade när jag red häromdagen alltså.

Berta slappnade av och stönade och frustade. Hon gick i en fin arbetsform och hon var hur snygg som helst när hon dessutom lyfte på svansen och fick den i en fin plym bakom sig. Det kunde ha varit en bild till en hästtidning eller vad som helst. En nöjd avslappnad häst med god framåtbjudning och med lyft svans. Går det att få det bättre?


Nu sitter jag här och funderar vad vi sa om utsläpp och insläpp i helgen. Hur var det vi sa? Att jag ska var så jäkla glömsk jämt.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards