Alla inlägg den 6 juni 2008

Av Camilla Edlund - 6 juni 2008 19:16

Ulf har åkt och fiskat i dag. Jag blev utan bil och hade lite funderingar hur jag skulle ta mig ut till stallet. Vi har fyra mopeder och alla har något fel. Ingen av dem var alltså duglig att åka på. Efter lite funderingar så blev det till att ta fram cykeln och damma av den. Jag har inte cyklat på ett tag och det blev inget kärt återseende.

Det gick bra att cykla de fem kilometrarna ut till stallet. Solen sken och det fläktade lite lagom. Det var värre att cykla hem efter jag ridit. Vi hade ridit nästan en timme ute i skogen och därutöver hade jag fyllt på vatten ute i hagarna och grejat en hel del. När jag så skulle hem så hade det börjat blåsa. Jag fick trampa det jag kunde på ettan när jag var på E4:an annars hade jag inte tagit mig hem. Snacka om motvind. Dessutom började vissa utsatta mjukdelar protestera. En hästsadel och en cykelsadel har nämligen inte så mycket gemensamt. Jag stod och cyklade så fort det lutade lite nerför.

Nu har jag legat och vilat benen hela kvällen.

Av Camilla Edlund - 6 juni 2008 11:08

Ibland måste man prioritera. Det är bara så. Man måste bestämma vad som är mer viktigt än annat. Rätt eller fel, men så är det.

Ibland blir jag galen på de prioriteringar som görs i det här huset. De driver mig till vansinne. Sätt er in i denna situation.

* Köket ska renoveras. I väntan på detta så köps en liten (halv) frys in som ska användas under tiden man väntar på renoveringen. För en familj med fyra personer som tidigare haft en stor frysbox känns denna lilla frys väldigt liten. Mat som tidigare fått plats får flytta ut till en frysbox hos svärmor.

* Badrummet är unket med mögel efter väggarna. Det är svart och äckligt mögel efter väggen och det går inte att skura bort. Ingen vill egentligen gå in i det där rummet men man tvingas till det ändå. Tonårsbarnen skäms när det kommer kompisar. Ingen vill bjuda hem någon på fest eftersom det finns risk att någon går in i det rummet.

* Gräsklipparen som man klipper diket mot vägen har gått sönder. Det finns en trimmer i förrådet. Vi har en åkgräsklippare som vi klipper gräsmattan med.


Tänk er då att det ska prioriteras. Vad skulle ni ta först? Tidigare utlåtanden om diverse utgifter har varit att det ska sparas till renovering och att varje utgift före renoveringen kommer att göra att det tar längre tid innan renoveringen blir av. (trots detta köptes en stor platt-tv in).


Jag, jag vet ju hur jag skulle prioritera.


Nämnde jag att Ulf var till stan och tittade på gräsklippare igår?

Av Camilla Edlund - 6 juni 2008 07:50

Jag hjälpte Veronica med hoppningen på kvällen. Det är synd att man inte kan mer så man kan ge några goda råd. Just nu kan jag höja och sänka hindren och ropa när det ser bra ut.

Det gick ganska bra för Veronica att hoppa. Jag hade ställt upp hindren så hon skulle rida på en serpentin och hoppa tre hinder i följd. Amie är lite svår när man kommer ur en sväng och ska ta tre galoppsprång och sedan hoppa så då fick de träna på det. Det blev några stopp men det blev några bra språng också. Jag ställde bland annat upp en oxer som de fick hoppa över och det blev några riktigt bra språng där.

Jag hade planer på att rida Berta också men det var så varmt och torrt så jag gav upp den idén.


När jag kom hem så ville Sara åka och bada så vi tog bilen och åkte till Skillingen. Det blev årets första dopp där och det var riktigt skönt.

När vi satt i bilen på väg hem så ringde Joakim och ville ha skjuts upp till Salusand på någon fest där. Hmmm... Det blev till att skjutsa honom och hans kompisar dit. Festen var dock ingen höjdare. Jag har varit på begravningar med mer fart. Jag hade tänkt gå runt och kolla läget en stund innan jag åkte hem så när jag hade gjort det då var de jag hade skjutsat dit less och följde med mig hem. Det var ju skönt för min del för då slapp jag åka och hämta dem mitt i natten.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards