Alla inlägg den 17 juni 2008

Av Camilla Edlund - 17 juni 2008 20:09

Det är ju så roligt att rida och ha egen häst. Visst det är mycket jobb och inte är det billigt men såååå himla roligt det är när allt bara faller på plats.


I dag så gjorde jag i ordning en lite "bana" på lägdan vi brukar rida på. Det var fem travbommar som låg på marken, tre hinderstöd som stod med ca fem meters mellanrum som man skulle rida slalom mellan och ett kryss som man kunde hoppa över. Allt stod uppställt som ett U med travbommarna på ena långsidan, slalomstöden på kortsidan och sedan krysset på andra långsidan.

Jag började att rida fram i alla gångarter. Det blev väl lite si och så med framridningen eftersom det gnäggades något så in i vassen från några hästar på andra sidan älven och dessutom så svarade både Åsas ponnysar och Berta. Det var en orgie i gnäggningar ett tag.

Men det gick bra att rida sedan i alla fall. Jag travade bommarna några gånger innan jag lade ihop det med slalomsvängen och så red jag så ett par gånger innan jag lade till hindret dessutom. Jäklar vad Berta hoppade. Första gången blev jag lite överrraskad för hon hoppade hööögt över det lilla krysset jag satt upp, men nästa gång var jag beredd så då hängde jag med hur bra som helst. Hon hoppar så fantasktiskt mjukt och spänstigt när hon är avslappnad och hon tyckte det var roligt med lite olika uppgifter.

Jag gav mig efter vi ridit igenom banan perfekt. Då gick vi hem igen och hon fick massa godis och massor med beröm.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards