Alla inlägg den 7 juni 2008

Av Camilla Edlund - 7 juni 2008 19:05

Veronica har tagit Amie och åkte till Vännäs för att tävla. Hon åkte halv sex på morgonen för att kunna vara där i tid. Berta blev ensam hemma (fast hon har ju fåren) och jag åkte och släppte ut henne i hagen strax efter sju. Jag hade lite pyssel att göra. Jag mockade och fixade i stallet och sedan tog jag och gjorde hagen större. Jag stängde in hela hagen och det blir ganska stora ytor att röra sig på. Berta följde intresserat med och tittade. När jag var klar och hon kunde gå på de nya ytorna blev det roligt. Hon gick runt och inspekterade. Rätt vad det var började hon skutta och bocka och sprang runt på hela lägdan i vild galopp. Inte vet jag om hon blev biten av något eller om hon bara sprang för att det var en större hage. Hon såg i alla fall väldigt mäktig ut där hon kutade runt. Värsta fina hästen, men jag var glad att jag inte satt på för det gick undan.

Jag ställde in Berta i stallet när jag åkte för det var ingen hemma och jag skulle åka och hämta hö. Jag har bara en bal torrhö kvar och det är ju bra att ha ifall man skulle behöva stödutfodra i sommar.

Jag fick i alla fall hjälp av mina barn att hämta hö och det är ju eländigt vad klena barn man har. Joakim vill aldrig mer hjälpa till och Sara höll på att svimma när hon bar balarna så jag var tvungen att ge henne vatten och ett äpple. Det var tänkt att Ulf skulle hjälpa mig hämta hö men han har solbränt sig så hemskt på fisketuren i går så han kan knappt röra sig.

När vi lastade av hö i stallet fick Berta gå ut igen och där fick hon gå till jag kom vid halv sex och tog in henne för att vi skulle rida.

Jag red på Gillis lägda och jag red dressyr och så hoppade jag några skutt. Det gick väldigt bra och Berta är så snäll och samarbetsvillig nu. Det är roligt att rida.


Det har gått bra för Veronica i Vännäs. Hon gick noll-nolla i 90 cm och fick ett stopp i 1metersklassen. Hoppas att det går bra i morgon också.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards