Alla inlägg den 14 juni 2008

Av Camilla Edlund - 14 juni 2008 06:09

Släppte ut hästarna tidigt på morgonen. Jag var jättetrött efter gårdagens resa så efter jag släppt ut dem så for jag hem för att vila lite. Lite och lite... jag råkade sova till halv elva. Typiskt. Jag hade tänkt rida på förmiddagen och sedan åka ner till hopptävlingarna på ÖOR, men nu fick jag sätta mig i bilen och köra direkt.

Jag hade naturligtvis missat alla de som jag åkte dit för att se, men jag träffade lite trevligt folk som jag känner som inte var med och tävlade så det var ju roligt.


Det blev inte ridning förrän efter sent på eftermiddagen. Jag och Berta tog en tur i skogen. Det gick hur bra som helst och hon var lugn och fin. Det är lite skillnad mellan att ha ridit en valack  för att sedan börja rida ett sto. Berta kan vara lite tjurig och stoig ibland men de dagar det går bra så är det så himla bra. Då känns det som att hon kan göra vad som helst för en.

Jag har fått tips om att man kan köpa ett örtpreparat som heter Stroppy Mare som får ston att bli lite jämnare i humöret vid brunst så jag har beställt det så ska jag kolla om det fungerar.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards