Alla inlägg den 15 juni 2008

Av Camilla Edlund - 15 juni 2008 18:56

 Är fortfarande trött så jag sov (efter jag släppt ut hästarna) till halv tolv innan jag vinglade upp och åt någonting. Resten av huset sov också så då åkte jag ut till hästarna för att piggna till och där var Veronica på gång med att lasta in spån som hon hade hämtat.

Vi passade då på att slå ner lite stolp till en till hage där hästarna ska gå nu till midsommar. Det är en verklig toppenhage med stora arealer som innehåller två lägdor, skogsgläntor i en björkskog samt en granskog. Jag hoppas att de kan gå där ett tag nu framöver. Då ska de få gå ute dygnet runt också medan vi sommarstädar stallet.

 Det enda man kan vara lite orolig för är björnen som lufsar runt i skogarna runt Husum. Den hade varit i en kohage inte långt härifrån och skrämt ihjäl tre kor. Men björnar går inte på hästar i första hand så jag hoppas det går bra. Den här björnen har föresten blivit sedd här i grannskapet där jag bor, mitt inne i samhället (på natten visserligen, men ändå). Lite betänksam är man nog...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards