Alla inlägg den 11 juni 2008

Av Camilla Edlund - 11 juni 2008 20:17

Jag var uppe med tuppen och i dag närstuderade jag tunnelbanesystemet noga så att jag skulle förstå mig på det. Efter en stunds granskande så kom jag fram till att det var ganska enkelt och det visade det sig att det var. Hela tunnelbanan är nämligen färgkodad så när man ska gå till ett tåg så är det bara att följa den färg man ska åka på (och hålla reda på vilken sida av stationen man ska kliva av/på).

Vi kom helt utan problem fram till London Eye och Big Ben/Parliament. Vi filmade och knäppte kort. Ingen av oss var speciellt intresserade av att åka det där stora pariserhjulet eftersom det går så sakta och vi hade väntat nog under gårdagen på Arlanda.

Istället så styrde vi kosan mot slottet. Det var inte så fasligt långt att gå och vi gick genom en park mot Buckingham Palace. Det fanns hur många ekorrar där som helst och turisterna var som galna i dem.

Vi var vid slottet vid elva och till min och Ingalills förvåning så var det hur mycket turister där som helst. Jag frågar en polis vad som är på gång om det är något speciellt och då visade det sig att det var vaktombyte där. Snacka att man kände sig pantad. Herregud, vad ointresserad man är av sånt där. Jag lyckades i alla fall filma bakarna på hästarna när de lämnade slottet. Kul att titta på sedan... eller not...

Sedan vinglade vi vidare via tunnelbanan - the tube - upp till Madame Tussauds. Här skulle det avverkas så många grejer som möjligt. Vad vi inte tänkte på var att vi var ganska trötta coh slitna efter allt gående. Vi fick köa ganska länge för att komma in och när vi så började gå där inne så var man less efter det första rummet men man hade ju betalt en hel del så det var bara att knata runt där och se intresserad ut trots att vi fick mer än vår beskärda dos av vaxdockor. Det var med en suck av lättnad som vi slapp ut därifrån.

Resten av dagen tillbringades i kvarteren där hotellet låg. Vi gjorde även några försök till att få i oss mat men inte finns det mycket att välja på till rimligt pris.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards