Alla inlägg den 25 juni 2008

Av Camilla Edlund - 25 juni 2008 21:38

Veronica, Kurt och jag har städat och desinficerat stallet idag - i blixtens hastighet. Vi började vid sextiden och var färdiga strax efter nio. Det har varit ett hårt och intensivt jobb, men nu är städningen i stort sett klar. Det är lite finputsning kvar i fönstren och sådant.


Jag är helt slut. Har ingen aning hur de andra känner sig men jag kan ana att det är samma sak där. Stackars Veronica har ju dessutom jobb och barn att sköta så hon har nog det hon gör.


Hästarna ser oförskämt pigga ut. Hur de kan se så pigga ut när de står ute dygnet runt helt utan kraftfoder, det är en gåta.


Nu ska jag hoppa ner i ett varmt bad.

Av Camilla Edlund - 25 juni 2008 10:38

Eftersom jag är uttråkad har jag fantastiskt mycket tid jag kan lägga ner framför datorn. Jag sitter på min NYA dator nu. Hallelulja! I alla fall så har jag genomfört lite detektivarbete om flugtäcken och det verkar inte bättre än att alla hästsaker utgått från Rustas sortiment. Jag kollade på deras hemsida. När jag var och surfade runt lite allmänt så visade det sig att de säljer hästsaker på Ellos. Det visste inte jag.

Än så länge har jag inte hittat ett täcke som jag vill köpa. Jakten fortsätter.

Av Camilla Edlund - 25 juni 2008 10:28

Jag pratade med en arbetskamrat i går. Hon var less på vädret och hon var så uttråkad att hon hade åkt upp till skolan och arbetat en dag och hon funderade på att åka upp fler dagar om vädret fortsatte att vara så här. Det måste ju vara höjden av att vara uttråkad - att jobba på sina semesterdagar! Jag är inte riktigt så uttråkad ännu men det börjar luta åt det hållet. Det är inte kul när man knappt vill sätta sin fot utanför dörren. Jag sitter mest och zappar framför tvn och så har jag läst en bok och har börjat på en till.


Vi ska börja städa i stallet och jag har fått stränga förhållningsorder av Veronica att vi ska göra det tillsammans i år och att jag inte ska göra det själv. I morse kunde jag inte låta bli att flytta på lite saker. Bara några...inte så tunga... lite hinkar och grejer. Jag skyller på den allmänna uttråkningsstatusen.

Det skulle väl behöva städas här hemma också, men det är ju så tråååkigt. Jag ska nog vara hemskt uttråkad för att ge mig i kast med det.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards