Alla inlägg den 22 juni 2008

Av Camilla Edlund - 22 juni 2008 19:21

Åkte ut till hästarna klockan halv åtta på morgonen och hittade dem liggandes mitt på lägdan. De börjar nog känna sig rätt trygga nu. De såg väldigt gulliga ut där de låg bredvid varandra med huvudena upp och tittade på mig när jag kom.

Lika gulliga var de i kväll när jag åkte ut för att titta till dem och lägga på dem flugtäckena. Jag gick ut i hagen och såg dem inte någonstans. Jag blev lite brydd och tänkte att de var på den andra lägdan så jag började gå dit och då plötsligt brakade det till i dungen med massa björkar som har en äng i mitten och därifrån kom två glada hästar skuttande. De var så nöjda med sig själva och kom glatt springande mot mig och lät sig villigt få på täckena. Som belöning fick de varsitt stort äpple och en sockerbit.


Fåren har flyttat ut till sin sommarhage så nu kan hästarna se dem också om de vill. Nu ska vi försöka städa stallet.


Båda hästarna har blivit lite runda om magen... hmmm...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards