Alla inlägg den 18 juni 2008

Av Camilla Edlund - 18 juni 2008 06:43

Jag har funderat och funderat om hur jag ska lägga upp Bertas viloperiod. Hon är visserligen åtta år nu men man måste ändå utbildningsmässigt se henne som en unghäst och med tanke på det så skulle hon behöva en viloperiod.

Det tråkiga är att hur jag än vrider och vänder på saken så kommer jag att behöva hoppa över någon tävling i Gidhundsjöcupen. Det är trist eftersom det är trevliga och välordnade tävlingar som passar Berta.

Jag tror att jag ska låta Berta gå på vila nu och hoppa över tävlingen i Näske så får hon komma igen mot slutet av sommaren. Det blir väl drygt tre veckors vila för Berta i så fall. Men å andra sidan kan hon få en till viloperiod till hösten eller vintern. Det är till exempel inte speciellt kul att rida när det är älgjakt och det smäller överallt i skogen.


Det känns lite tråkigt att inte rida på ett tag med tanke på hur bra det gått nu mot slutet. Men å andra sidan så är det kanske bra att sluta i en positiv trend för då är det de Berta kommer ihåg - att det var roligt.


Vi har föresten anmält Berta till träning för Eva Jonsson. Jag hoppas att det datumet inte kommer mitt i viloperioden... då måste jag tänka om och fundera ut någon ny strategi för jag vill verkligen att hon få åka på den träningen. Hmmmm.... det är svårt det här...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards