Alla inlägg den 29 juni 2008

Av Camilla Edlund - 29 juni 2008 20:56

I dag var Veronica och jag och tittade på tävlingarna nere i Näske. Det var soligt och fint så det var roligt att komma iväg och inte stå inne och måla i stallet.

En orsak till att vi åkte iväg var att vi ville titta hur det såg ut där ifall man ska åka dit nästa gång det är tävling. Vi får se om vi åker. Det var lite rörigt där och jag undrar hur Berta skulle bete sig med bilar och hästar överallt. hmmmm...

Annars så var deras ridplan fin och det var vackert beläget.

En annan orsak till att vi åkte dit var att Mango skulle vara med och tävla och jag har väntat jätteläääänge på att Morgan skulle åka ut på någon tävling. Det var så klart roligt att se Mango igen och Morgan rider jättebra. Jag fick frågan om jag inte saknar Mango och det kan jag säga att jag gör. Nog känns det i hjärtat när jag träffar honom. Han är en speciell häst och jag hade jätteroligt under den tiden jag hade honom.

Det gick såklart superbra för Morgan i dressyren och han kom på delad förstaplats i den ena klassen och i den andra klassen vet jag inte resultatet för vi åkte hem så fort vi sett den. Ritten var i alla fall klockren så jag skulle inte bli förvånad ifall han blev högt placerad där också.

Jag filmade ritten men jag vet inte om jag får lägga upp filmen på internet för jag har inte frågat.


Nu är jag sjuuukt sugen på att rida själv också. Det såg så roligt ut. Men Berta ska få vila ett tag till innan jag ska börja skritta igång henne. Sedan blir det trimning och toppning innan nästa tävling.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards