Alla inlägg under mars 2009

Av Camilla Edlund - 15 mars 2009 19:22

Bilder på min häst Berta medan jag tömkör henne.

Av Camilla Edlund - 15 mars 2009 16:08

Recept på en god middag! Det jag bjöd på i Vännäs på hoppträningen.


kycklingfiléer (ca 3-4 st)

grönsaksbuljonjtärning 1st

créme fraiche 1 burk

créme fraiche vitlök och örter 1 burk (eller en créme bonjour crusine vitlök o örter då blir det lite mustigare)

soya

Chilisås (1-2 matskedar)

ev. vitpeppar


Skär upp kycklingen i mindre bitar. Stek kycklingen tillsammans med buljongtärningen. Droppa ner några droppar soya. När kycklingen är färdigstekt, häll i burkarna med créme fraiche samt chilisåsen. rör om. Låt puttra ett par minuter.

Klart att servera med bandspagetti.

Av Camilla Edlund - 15 mars 2009 13:30

Jag känner mig inte såååå gammal. Bara lite lämpligt så där så man klarar sig precis under stenåldersstrecket. Nu precis så skulle en person komma och köpa en datagrej av Ulf och eftersom Ulf skulle hälsa på nere på Rio så bad han mig räcka över grejerna. Jag öppnade inte ont anande dörren och in kliver en av de första eleverna jag hade efter jag gjort klar utbildningen. Han kände igen mig och hälsade glatt och vi pratade om ditten och datten och då nämnde han att han blivit pappa. Jag åldrades ett millennium direkt. Mina elever har alltså börjat få egna småbarn och är trevliga vuxna som hälsar och är sociala.

Av Camilla Edlund - 15 mars 2009 12:52

I dag tog jag och spände på tömkörningsutrustningen på Berta. Det var soligt ute och +3 grader. Det droppade från taken och fåglarna kvittrade. Det var alltså ljuvligt ute.


Jag tog Berta och gick bort till vår lilla ridplan. Hon såg lite förvånad, men nöjd ut, över att jag gick bredvid. Det gick bra att tömköra. Värmde upp lite på volt först. Följde sedan spåret runt banan och fick Berta till att gå i öppna efter spåret. Det gjorde hon rikigt bra.


Sedan fick hon ta några språng på ett hinder där jag lagt ner ena hinderstödet. Först fattade hon inte att hon skulle hoppa men sedan när hon förstod det så hoppade hon hur bra som helst. Det såg lätt ut och hon såg glad ut (lite busig). Berta är hur snäll som helst att hålla på med och därför passade jag på att ta ett kort eller två medan jag tömkörde. Jag höll kameran i samma hand som en töm och så försökte jag fota samtidigt. Ska lägga upp bilderna sedan.

Men fy vad svettig jag blev själv. Det var lite moddigt på planen och det var fan i mig jobbigt att gå runt med Berta. Jag var helt slut och superhungrig när vi var färdiga. Jag fick åka hem fort som attan för att få i mig något innan jag svimmade - så hungrig var jag.

Av Camilla Edlund - 15 mars 2009 08:20

Den går ju att lyssna på i alla fall när det är discobeat till.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards