Alla inlägg under mars 2009

Av Camilla Edlund - 2 mars 2009 09:15

Måste bara förtydliga att naturligtvis är det inte tal om en helklippning utan vi gjorde en variant av spårklippning. Vi struntade att klippa låren nämligen utan slutade under magen på ett litet fiffigt sätt. Det är alltså den minsta/lindrigaste varianten av klippning som vi gjort. Får se vad Erik säger om den. Naturligtivs skulle hon kanske ha behövt bli mer klippt för att klara en helg i ridhus men samtidigt måste man tänka på vilka möjligheter vi har här hemma också. Hästarna står ju ute 12 timmar varje dag och vi rider bara utomhus. Alltså måste det bli tal om någon sorts kompromiss.


...och jag vet att man inte rekommenderar att klippa häst den här tiden på året, men något var vi tvungna att göra och det var på rekommendation av Per Dahlgren som vi klippte så...

Av Camilla Edlund - 1 mars 2009 17:14

Så hade dagen för Bertas klippning kommit. Jag var väldigt tveksam måste jag säga till den här klippningen. Man vet ju inte hur Berta reagerar eftersom vi inte vet om hon blivit klippt tidigare eller inte. Jag har gått och gruvat mig i flera dagar för det här och har man väl börjat klippa så måste man avsluta. Det går ju inte att stå där med en häst som har en kal fläck på ena sidan utan det är bara att göra klart. Jag hade sett framför mig hur Berta dansade i stallgången medan man försökte jaga runt med klippmaskin.


Men så blev det inte! Berta var hur cool som helst. Visst, hon var lite misstänksam i början och försökte krångla sig undan men efter en liten stund stod hon där som om hon aldrig gjort annat.

Det var jag som började klippa. Jag hade ritat ut med tusch ungefär hur klippningen skulle vara och sedan körde jag igång. Det var svårt att få det jämnt i början och vissa delar ser fortfarande lite skabbig ut, men i det stora hela blev det bra. Berta var jättesnäll och vi var nöjda. Vi turades om att klippa för maskinen var jättetung och inte blev det bättre när man stod och spände musklerna. Ingen av oss har klippt tidigare så det var lite spännande. Typiskt oss att ge oss in i det vi inte har en aning om.


Efter klippningen tog vi och sadlade på Berta och Veronica tog några språng med henne. På torsdag bär det iväg upp till Vännäs och träning för Erik Berggren som jag tycker är såååå himla superbra. Hoppas att det går bra. Nu är Berta klippt i alla fall.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards