Alla inlägg den 2 oktober 2007

Av Camilla Edlund - 2 oktober 2007 16:49

Imorse när jag kom så såg jag att Berta hade legat och sovit för hon var helt täckt i sågspån ända upp över öronen. Jag släppte ut hästarna i hagen och de gnäggade lite lätt till varandra innan de började äta. Berta var åter igen på sin vakt mot fåren. Hon tar en tugga hö och sedan spejar hon in i fårhagen.
Anna-Lena kom med Mizty vid halv elva. Hennes hästar skulle vaccineras så veterinären fick ta och gå igenom tre hästar.
Jag var tvungen att åka till jobbet så jag kunde inte vara med på veterinärbesiktningen. Det gick väl sådär. Berta hade sparkat åt veterinären så det hade inte gått att böja igenom bakbenen. Jag tror jag får köra en hårdträning med det. Man får väl göra som man gör på hundar att hästen får en belöning så fort hon gör rätt (eller ska man köra klicker-träning?). Jag får nog köpa en hel packe morötter och köra hanteringsträning på bakbenen. Men det ska väl vara något fel på en bra häst - eller hur är det de gamla talesättet går?
Berta börjar bli väldigt pigg. Det är lite fart i damen.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards