Alla inlägg den 17 oktober 2007

Av Camilla Edlund - 17 oktober 2007 17:15

Jag glömde berätta att vi numera har en ny garageport. En snygg vit sak som man trycker på en knapp (eller ett digitalt säkerhetslås) för att öppna. Jag kan alltså trycka på en knapp inne i bilen och så rullas garageporten upp. Nice...

Av Camilla Edlund - 17 oktober 2007 16:39

I natt vaknade jag och kunde inte somna om. Det var stört omöjligt. Jag vaknade där vid 01:30 ungefär och sedan har jag vänt och vridit på mig hela natten. Jag gick ut på altan vid fyra-tiden på morgonen och tittade på stjärnhimlen. Den var verkligen vacker.
Så det var en rent av skönt att åka ut till stallet i morse. Jag släppte ut hästarna och gav dem hö i hagen innan jag mockade och gjorde klart. Nu börjas det med att bära vatten igen. Jag bar en hel del vattenkannor innan hästarna fått sitt vatten.
Jag och Veronica skulle rida ut på morgonen så medan jag väntade på henne så tog jag in lite stängseltråd från sommarhagen. Jag frös så om fingrarna så jag tog bara bort övertråden.
När Veronica kom så red vi ut till vägskälet mot Skillingen. Det är väl nästan tre kilometer dit med två dryga backar. Vi travade och galopperade lite grann. Berta kändes fin och följsam. Man får mana på henne en hel del för att få henne att galoppera och det går inte fort. När vi kom hem igen så var Berta svettig under sadelgjorden och hon kändes väldigt trött. Det hade nog varit jobbigt än fast vi skrittade mesta tiden.

Ikväll åker jag och tar in hästarna.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards