Alla inlägg den 21 oktober 2007

Av Camilla Edlund - 21 oktober 2007 14:53

Alltså, jag måste förtydliga att det som ser förjäkligt ut är jag. Inte hästen. Jag retade upp mig på hur jag såg ut när jag rider.

Av Camilla Edlund - 21 oktober 2007 14:36

Idag har det varit fullt upp. Jag åkte och släppt ut hästarna på morgonen. Mockade och bar vatten. Sedan städade jag sadelkammaren (och åt lite frukost där inne också) och hjälpte Kurt och Engla att byta ut en isolator på en hörnstolpe. Därefter tog jag in Berta och gjorde iordning henne för ridning. Veronica filmade medan jag red. Det ser förjäkligt ut och jag retar upp mig på mina händer och min sits. Jag skrittade och travade och försökte mig på någon galoppfattning.

Sedan satte sig Veronica upp och red Berta. Hon skrittade och travade och även hon gav sig på att fatta galopp. Det går ju även om det är lite si och så med det. Det är säkert jättejobbigt för Berta att fatta galopp eftersom hon är så omusklad. Man ser på hennes kroppspråk att inte känns det bra. Men vi vill ändå prova på och få henne att fatta galopp även nu. Sedan behöver man ju inte galoppera så långa bitar och inte köra fattningar så många gånger heller. Men man måste ju börja någonstans.
Efter vi ridit så åkte jag hem och vilade en timme innan jag gav mig iväg och hämtade spån. Nisse var där så jag kunde betala direkt. Det är lite svårt att få honom att nämna ett pris. Han är ju så himla snäll. Men han nämnde att Höglandsågen tar 120 kronor kubiken för spån och att han (Nisse) ska börja justera sitt pris lite eftersom han varit mycket billigare. 10 säckar spån är drygt 1,2 kubik.
Nu är jag helt slut och vill helst gå och lägga mig och vila, men nu ska det börjas förbredas för mat. Suck.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards