Alla inlägg den 16 oktober 2007

Av Camilla Edlund - 16 oktober 2007 19:25

Jag har haft en helt galen dag på jobbet. Det har varit en massa lektioner och utvecklingssamtal och möten. Jag var helt slut när jag kom hem så det kändes bra att få åka ut till hästen.

Berta och jag tog en promenad efter vägen idag. Vissa kanske tycker det låter töntigt att gå ut och gå med en häst men jag har några syften med det. Först och främst så kan jag ju inte rida Berta som en normal ridhäst eftersom hon för närvarande har lite dåligt hull. Men jag vill ju att hon ska röra på sig så att hon får muskler och inte bara får en "hömage". Sedan är det ett bra tillfälle att träna hantering och följsamhet. Idag tog jag och tränade halt vid varje gatlyse. Jag lyfte upp handen och stannade och Berta gjorde halt bredvid mig. Det fungerade jättebra.
På vägen hem så passade jag på att träna på att flytta för skänkeln. Då gjorde jag så att jag gick lite mer på sidan av henne och tryckte med handen vid skänkelläget och fick henne att flytta på sig över vägen. Jag bytte sida gick en bit och tryckte igen med handen vid skänkelläget för att få henne att gå snett över vägen igen. Jag gör detta på hemvägen för att man har draghjälp av hästens längtan hem till stallet så då stannar den inte. Berta tyckte det var lite konstigt, men vi har ju gjort samma sak inne i boxen inne i stallet så hon lärde sig snabbt. Hon tycker väl att jag är konstig, men protesterar inte speciellt mycket.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards