Alla inlägg den 19 oktober 2007

Av Camilla Edlund - 19 oktober 2007 17:01

Jag hann inte göra klart allt i stallet i morse så jag ska åka dit om en stund och ta in hästarna och göra klart i stallet.
Det är lite tajt på morgonen. Jag kliver upp fem i sex, klär på mig och åker ut till Kasamark. Jag är där tio över sex och då hämtar jag höpåsarna och lägger ut dem i hagen. Det tar ungefär fem-tio minuter(eftersom det är så mörkt så ser jag nästan ingenting). Sedan ger jag hästarna kraftfoder och medan de äter så lägger jag på dem täcken och sätter på dem grimmorna. Det tar i runda slängar tio minuter. Sedan leder jag ut hästarna i hagen. Nu är klockan ungefär halv sju. Då börjar jag mocka och det tar ungefär fem minuter per box. Det tar tid att skaka fram alla skitklumpar och ta bort allt kiss. Då är klockan kvart i sju och jag måste åka från Kasamark senast tio i sju för då är jag hemma till klockan sju. Väl hemma hoppar jag i duschen och ut igen, klär på mig, kammmar och sminkar mig. Nu är klockan tio över sju (ibland kvart över). Jag kastar i mig lite frukost innan Karin kommer vid tjugo över sju. Då åker vi iväg till Björna. Det finns alltså ingen tid att lägga in spån och sopa och allt sådant. Det får jag göra på kvällen. Men det går ju bra det också. Det enda som är viktigt är väl att kisset inte ligger kvar så det luktar i hela stallet när man kommer dit.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards