Alla inlägg den 30 oktober 2007

Av Camilla Edlund - 30 oktober 2007 19:11

Hu, jag var på riktigt dåligt humör idag. Inte att jag var sur på någon eller så, det bara var en dålig dag. Jag har nog sovit dåligt inatt skulle jag tro. Så jag satt och jobbade och var irriterad, kom hem och hittade Ulf framför datorn spelandes IGEN så då blev jag irriterad över det. Jag städade och plockade undan för det såg fördjävligt ut här hemma och Ulf han spelade på. Sedan åkte jag ut till stallet, mötte glassbilen igen och blev irriterad på den. Jag märkte dessutom att jag inte hade skorna med tåhätta utan vanliga gympadojjor på mig så blev jag irriterad över det. Skyndade mig att göra i ordning så att jag kunde ta in alla hästar och när jag öppnar dörren och går ut för att hämta Mizty kommer glassbilen upp på gården och truddeluttar. Men döm om min förvåning när hästarna kommer lunkande så är de hur lugna som helst. Jag tog fast Mizty och schasade bort de andra från grindöppningen och tog in dem i lugn och ro. Kanske att de kände på sig att jag inte var att leka med idag.
Jag hade tänkt gå ut med Berta och göra några övningar men jag ville inte leda en häst utan skydd för tårna och jag tycker inte att man ska hålla på och försöka lära en häst något när man själv är på dåligt humör för det är lätt att man tappar tålamodet. Så jag struntade i det och pysslade om henne lite istället. Jag klippte manen lite och fixade. Jag tog och studerade henne lite när hon stod utan täcke och hon har blivit lite bukig, jag som försökt att det inte skulle bli så. Jag får nog dra upp lite på Luserngivan.
Ja, jag var lugnare när jag kom hem i alla fall. Inte så irriterad. I morgon kommer hovslagaren.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards