Alla inlägg den 20 oktober 2007

Av Camilla Edlund - 20 oktober 2007 16:49

Har jag nämnt att Ulf för närvarande spela WoW. För mig kunde det inte ha kommit lägligare eftersom jag kan vara ute hos hästen hur länge jag vill utan att Ulf ens märker att jag är borta. "Är du hemma redan?" säger han efter att jag varit borta hos hästen i tre timmar. Mattider är inte länger heliga utan kan styras några timmar hit eller dit utan att det knorras.
Andra positiva effekter är att till och med Joakim är hemma dygnet runt och att Ulf och Joakim faktiskt pratar med varandra utan att bråka. De spelar WoW båda två nämligen.
Fast emellanåt vill ju även både Ulf och Joakim umgås så då gäller det att passa på och vara social. Joakim sticker förstås till kompisar men Ulf vill dricka kaffe och surra om de senaste framgångarna i spelet. Jag lyssnar och nickar och försöker se intresserad ut medan jag i huvudet går igenom vad jag ska göra med hästen nästa dag. Ha ha ha

Av Camilla Edlund - 20 oktober 2007 16:33

Åh, vad det är roligt att ha egen häst. Idag for Veronica och jag ut och red efter vägen. Vi red till vägskälet mot Skillingen och tillbaka. Berta var pigg och glad. Det var öronen framåt hela tiden och hon hade fantastisk bjudning. Vi travade en lite bit och då travade hon nästan förbi Amie. Det var som en helt annan mycket gladare och morskare häst än den jag ridit ut på tidigare. Vi galopperade på raksträckan uppe på åsen innan det börjar gå nedåt igen. Det var svårt att fatta galopp men när den väl kom var den mjuk och harmonisk. Speciellt mot slutet då Veronica gasade på lite med Amie då Berta fick sträcka ut för att hänga med. Då var det hur bra galopp som helst. När vi kom tillbaka hem igen så red vi lite på lägdan. Veronica jobbade med Amie lite och jag red på Volt med Berta för att få henne att runda sig lite. I morgon ska vi försöka filma. Får de hur det går.
Jag släppte ut hästarna i morse och Veronica tar in dem ikväll. Jag släpper ut i morgon också. På eftermiddagen ska jag hämta spån igen.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards