Alla inlägg den 14 oktober 2007

Av Camilla Edlund - 14 oktober 2007 14:36

Idag red jag ut ensam på Berta i skogen. Jag var lite fundersam på om Berta skulle gå förbi hagen med hästarna eller om det skulle bli något tjafs. Det gick faktiskt jättebra! Hon stannade inte alls utan gick bara på utan att tveka (det gick väldigt långsamt en stund men ändå!). När jag kom fram till ponnysarna så står Åsa som bor där och hennes pappa ute på gården. Jag småpratade lite med dem innan jag red vidare ut i skogen. Berta var alert och det var som att rida på en packe dynamit men hon gjorde ingenting speciellt. Hon ville inte gå genom en vattenpöl med isflak som flöt runt men det löste sig det också.
På vägen hem så kom Eva och Anki körande. De stannade och klappade Berta och tittade lite på henne. De var lite nyfikna på hur hon såg ut. Berta var väl inte så intresserad av att stå och småprata utan ville hem så det blev lite kort. Jag glömde att fråga Eva hur det går med hennes häst och hoppningen.
I övrigt kan jag nämna att jag fortfarande har blåsor i munnen och jag ser lite lustig ut eftersom jag har full med utslag i ansiktet också. Jag är lite halvmisstänksam om jag blivit smittad av svinkoppor på skolan. Det går nämligen som en löpeld bland eleverna...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards