Alla inlägg den 10 oktober 2007

Av Camilla Edlund - 10 oktober 2007 19:39

Stress, stress, stress. Idag blev det stressigt på jobbet med besöket på vägvalsmässan (som var väldigt trevlig men helt utan rast eller möjlighet att gå på toa) och sedan åkte jag till Granngården för att sedan hämta upp Titti som skulle åka med mig upp till Björna och sedan brassade vi upp till skolan.

Efter skolan så åkte jag hem, på Ica och handlade mat för att sedan kasta i mig det och åka ut till stallet. Vi hade bestämt att vi skulle rida ut i skogen med hästarna och det mörknar rätt snabbt nu för tiden så man får ligga i för att hinna. Så det var på med hästarnas saker och sedan iväg. Berta hade världens lusigaste skritt så det tog evigheter bara att ta sig bort där Ponnysarna står. I skogen hade vi bestämt att vi skulle prova att galoppera Berta för första gången. Amie tog täten och jag efter och hon fattade galopp. Hon kan inte galoppskänkel, vad jag tror, men hon hade en väldigt fin jämn lugn galopp. Jag stod i lätt sits och försökte att vara så stilla som möjligt och berömde henne jättemycket innan vi saktade av. Sedan galopperade vi igen efter stigen och även det gick bra.
När vi vände och gick hem igen så gick det lite snabbare än när vi gick bort från stallet. Jag tror Berta var ganska trött när hon kom in i boxen.
Jag kollade alla fyra ben efter ritten och allt var okej.

Av Camilla Edlund - 10 oktober 2007 07:23

Det gick jättebra att släppa ut alla hästarna i samma hage. Jag började med Amie, sedan hämtade jag Berta och sist fick Ayla komma. Det var inga protester i stallet mot den ordningen och när de kom ut i hagen så var det bara lugnt. Berta och Amie ställde sig och åt från samma hötuss nästan direkt och Ayla stod en bit bort och mumsade från en egen hötuss. Jag har fördelat hö på nio olika platser så att de kan gå runt utan att bli störda av varandra.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards