Alla inlägg den 12 oktober 2007

Av Camilla Edlund - 12 oktober 2007 18:58

Ikväll tog jag och Berta och red ut ensamma efter vägen. Jag hade på känn att hon inte skulle vilja gå förbi hagen med hästarna och lämna dem så jag tog med mig ett hoppspö med en bred läderstropp längst ner (jag kunde ju inte låta Berta backa nedför backen en gång till). Vi red förbi huset och började gå längs hagen och efter ett par meter blev det stopp. Jag tog spöt och slog två snabba rapp på halsen och smackade - hon blev jätteförvånad och gick framåt. Det blev inget mer stannande utan hon gick snällt efter vägen fram och tillbaka. Vi travade till och med en bit och hon kändes väldigt fin under mig. Speciellt när vi närmade oss ponnysarna då växte hon bakifrån och jag satt i en rejäl uppförsbacke. Det blev några steg där då allt stämde. Jag berömde henne jättemycket och gav henne en sockerbit från hästryggen. Kul.

Av Camilla Edlund - 12 oktober 2007 13:45

I morse var det snö ute på gräsmattan och det var lite halt efter vägen till Björna. Det var tur vi bytte till vinterdäck igår. Eller, vi och vi... det var Ulf som gjorde det och han var snäll nog att byta på min hästtransport också.

Idag har jag ont i huvudet och fullt med blåsor i munnen. De gör ont att le (inte för att man gör det så ofta på jobbet ;))  i alla fall men ändå).
ikväll ska Veronica åka på hoppträning med Amie. Så roligt! och så trist att jag inte kan följa med. I morgon ska de också träna hoppning och då ska jag följa med Joakim på "Öppet hus" som är på Parkskolan. Helgen är alltså fullpackad med måsten redan nu. Kul!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards