Alla inlägg den 6 oktober 2007

Av Camilla Edlund - 6 oktober 2007 23:58

Ulf och Jag var som sagt bjudna till fest i Lillåkersjön där min pappa och hans syskon har sommarstugor. Det var länge sedan vi var där på hösten så jag hade glömt bort hur otroligt vackert det är där den här årstiden. När man kör över Ullångersfjället och ner igen mot Lillåkersjön så har man en fantastisk utsikt där berg efter berg tornar upp sig i fjärran lik vågor på ett hav. Dagen till ära var dessutom de flammande bergstopparna insvepta i en trollsk dimma som gjorde det bländande vackert. Jag önskar jag hade haft kameran med mig.
Festen var mycket trevlig och jag skrattade så att tårarna rann och jag fick ont i magen. Det är så roligt när man kan sitta och "tokes" och alla som är där har samma humor. Kvällen blev dock inte så sen eftersom jag ska upp tidigt imorgon och sitta i kafeterian på ÖOR under dressyrtävlingarna.

Av Camilla Edlund - 6 oktober 2007 10:42

Upp och ut till stallet i morse. Anna-Lena, Filip och jag släppte ut hästarna och mockade. Sedan tog jag och städade sadelkammaren och dammsugade. Därefter var det dags för ridtur. Berta var så snäll inne i stalle och jag fick kratsa hovarna och hålla på med henne hur som helst. När jag red ut på gårdsplanen och förbi hästhagen så riktigt kände jag hur Berta tänkte under mig. Hon ville vara med de andra hästarna och hälsa på dem. Alltså ville hon inte gå förbi dem hur som helst. Det blev tvärstopp. Hon ville inte gå en meter. Men eftersom jag var beredd så tog jag bara och backade henne (det kan hon i alla fall). Vi backade några steg och sedan försökte jag gå rätt fram igen, men det gick inte. Det slutade med att vi backade hela vägen förbi hästhagen och över bron. Sedan vände jag och då gick det hur bra som helst. Det blev inge mer tjafs alls. Vi gick förbi presenningar, järnskrot och Åsas hästar hur som helst. Hon var så himla cool. Sedan tjavade vi ut i skogen efter Kasamrksvägen och det kan jag säga att Berta är en häst som är van att gå i skogen. Hon blev så glad och nöjd och for över stock och sten och genom vattenpölar och lera som om hon aldrig gjort annat. Det var jättekul. Vi red en bit efter vägen innan vi vände och red hem igen. Jag var jätteglad och nöjd när jag kom hem.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards