Alla inlägg den 6 januari 2008

Av Camilla Edlund - 6 januari 2008 18:47

Idag har jag tagit en riktig lat dag där jag har laddat inför morgondagen. Jag har suttit framför tvn och tittat på olika skidtävlingar samt försökt väcka mina tonåringar i rimlig tid. (Jag väckte dem en gång i halvtimmen från klockan tio till klockan halv ett. Då gick Joakim upp och gick till en kompis - förmodligen för att sova där)


Ikväll när jag hämtade in hästarna kom de springande när jag visslade på dem. Båda två ville in så fort som möjligt.

Väl inne fick de sin kvällsmat och jag passade på att klia och prata med Berta lite sådär som jag brukar göra. Då upptäcker jag en knöl mellan ganascherna och den kliar tydligen för Berta ville hemskt gärna bli kliad där. Hon hjälpte rent av till lite. Det skulle kunna vara ett bett av en insekt, om det inte vore för att det är vinter. Konstigt. Det skulle i så fall kunna vara ett bett av en fästing, de jäklarna överlever väl i det här vädret, men varifrån skulle den i så fall ha kommit?

Jag tvättade i alla fall knölen med lite lactacyd och vatten. Får se om knölen är kvar i morgon.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards