Alla inlägg den 25 januari 2008

Av Camilla Edlund - 25 januari 2008 19:25

Åh, vad bra det blev i dag. Berta var hur fin som helst att tömköra. Jag hade, när jag satte på henne tömkörningsgjorden, lagt ett fleecetäcke under så att hela hon var täckt. Detta gjorde jag för att jag funderade på om det är så att gjorden nyper henne i pälsen som gör att hon bockar och grejar så mycket. Jag vet att hon hatar när man är i armhålan och borstar och när jag stiger upp på henne ska jag undvika att få foten där. Tömkörningsgjorden är ju lite som på en dressyrsadel och jag vet att spännena hamnar där precis det finns en massa långa hårstrån.

Ja, inte vet jag om det berodde på det eller om hon bara var lugnare ändå. I dag så gick hon jättefint. Det var så jag nästan blev religiös när jag stod där i mitten och tittade på henne. Fina rörelser, bra bjudning och hon arbetade genom hela kroppen. Kul. Vi var så himla bra vänner när vi gick in. Hon hade fått mycket beröm och kände nog själv att det gått bra.

Av Camilla Edlund - 25 januari 2008 17:29

Släppte ut hästarna i morse och stressade hem för att skjutsa Joakim till bussen bara för att komma hem och få veta att han hade sovmorgon. Han behövde alltså ingen skjuts. Kul. Där fick jag stessa i onödan.

Fick ett sms när jag var på jobbet och där stod det att Sara svimmat på syslöjdslektionen. Ulf hade hämtat henne på skolan och då var hon helt borta. Nu har vi läkarbesök på måndag klockan åtta. Jag ska följa med så att jag får höra vad läkaren säger.


Ikväll ska jag ta in hästarna och åter igen försöka motionera Berta lite lätt så hon är avrastad till i morgon då jag hade tänkt rida. Mulen ser ut som förut - lite rött och irriterat med en liten sårprick mitt i. Jag vet inte vad det beror på eller vad det kan vara. Nickelallergi har jag uteslutit - då skulle såret nog suttit mer i mungipan än mitt på mulen. Jag smörjde på lite salva i morse när jag släppte ut henne men jag vet ju inte hur länge det fick sitta kvar.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards