Alla inlägg den 29 januari 2008

Av Camilla Edlund - 29 januari 2008 20:16

Jag var och tog in hästarna i kväll. Det var en ganska fin kväll med lämplig temperatur så jag gjorde mig ingen brådska utan packade hösilagepåsar i lugn och ro innan jag slutligen tog in dem.


Jag hade tänkt tömköra Berta lite lugnt på lägdan. När jag tog på henne grejerna så såg jag att pluppen på mulen kommit tillbaka. Nu är det som en liten bubbla där igen. Konstigt. Jag blev lite ställd och visste inte vad jag skulle göra så jag ringde Veronica och frågade hur det sett ut i morse och då hade det inte varit någonting. Jag strök på lite Idominsalva som hon i vanlig ordning slickade bort snabbt som attan. Suck.

Men jag tog i alla fall och tömkörde henne på lägdan. Jag hade satt på henne fleecetäcket igen så att gjorden inte nöp och hon var så lugn så. Det gick jättebra att tömköra och eftersom jag ville ta det lugnt så tränade jag på att öka och minska volten i båda varven innan hon fick gå in.


Sara har fått tid hos läkaren på torsdag klockan halv tio. En jävla tid. Jag kan omöjligt följa med om jag inte åker till jobbet på morgonen och sedan tillbaka - en sväng på ca 17 mil. Kul.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards