Alla inlägg den 27 januari 2008

Av Camilla Edlund - 27 januari 2008 14:42

Här är bilderna från besöket

Av Camilla Edlund - 27 januari 2008 14:28

Äntligen har jag varit och hälsat på Mango! Det är någonting jag velat göra länge men aldrig kommit mig för. Dagarna räcker liksom aldrig till.


 Jag hade velat åka och titta på Svante-clinicen på ÖOR idag men kom fram till att vare sig ekonomin eller hälsan tillät sådana utsvävningar. Jag hade lite feber redan på lördagkväll så att sitta i ett kallt ridhus är väl inte det som rekommenderas. Istället stannade jag hemma och städade. Jag gav mig på toaletterna och sminkhurtsen. Det blev en hel del skräp utsorterat. Fy farao vad man sparar på konstiga saker. Krämer, tomma mascarahylsor och hårgele. Jag hittade också spår från en period i vårt liv jag helst vill glömma - lusmedel och luskammar. Fy farao. Tur barnen har blivit stora. Nästa gång de gör något dumt ska jag säga som ett inre mantra till mig själv - det skulle ha kunnat vara hårlöss. Då kommer det nog kännas mycket bättre.

Eftersom vi städade rätt snabbt hemma så gick jag och vankade fram och tillbaka innan jag sedan bestämde mig för att åka och hälsa på Mango.


Jag kan rapportera att Mango mår som en kung. Han har två ston som sällskap i hagen och de har en stor bal som de äter från. Mango har av detta fått en liten kulmage så han såg rätt rund och välmående ut (han har vilat i två månader också så det gör väl lite det också). Stället som han står på är jättefint. Det var så att man blev avundsjuk. Det fanns ridbana, vindskydd i hagen, fräscht stall med vattenspilta och det bästa av allt - fina ridvägar direkt ut i skogen.


Jag tog några bilder. Då får ni se vad fint allt var. Det var så roligt att åka dit och hälsa på.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards