Alla inlägg den 30 januari 2008

Av Camilla Edlund - 30 januari 2008 21:25

Av Camilla Edlund - 30 januari 2008 21:19

Popsång, modell äldre. I fint skick. Fortfarande spelbar.

Av Camilla Edlund - 30 januari 2008 19:12

Vi har här i trakterna ett blad som heter Grundsunda aktivitetsblad där man kan läsa om affärernas specialerbjudanden, inbjudanden till möten bland traktens föreningar och kurser från ABF.

Vi har fått ett sådant blad idag och när jag bläddrade igenom det så upptäckte jag att det kommer att anordnas en matlagningskurs. Jag blev såklart eld och lågor och hoppades att Ulf skulle vilja gå. Tyvärr var så inte fallet. Jag tycker det är synd för det vore ju toppen. Man ska få lära sig att laga hälsosam mat, GI-recept och lite asiatiskt. Det vore ju toppen att få äta hälsosam mat som variation till stuvade makaroner, pannkaka och hamburgare som vi just nu går runt på varje vecka. (Vi äter sådan mat eftersom det är Ulf som lagar mat varje dag och han kan inte laga något annat).

Hur ska jag övertyga Ulf om att gå? Kanske man skulle ta och gå båda två?

Av Camilla Edlund - 30 januari 2008 12:13

Jag har en underbar häst. Hon är så rolig och gullig (idag i alla fall). Idag släppte jag ut dem i hagen, åkte hem och skjutsade ungar och sedan åkte jag ut igen.


Jag tog och sadlade Berta och red ut på lägdan nedanför vägen. Jag tänkte ta det lugnt men befärsta det jag tränade igår fast uppe ifrån hästryggen. Jag travade alltså runt lite lätt innan jag började rida serpentinsvängar i skritt. Jag böjde och ställde och var jättenoga med att vara nästan övertydlig i mitt kroppspråk. Hon skulle runda sig runt skänkeln hade jag tänkt. Det var lite trögt i början till hon började lita på mig och lyssna på vad jag ville. Då helt plötsligt blev hon hur smidig och böjbar som helst.

Nästa steg var att skritta runt på volt och öka och minska volten och så henne att lyssna på mina hjälper. Hon trodde att innerskänkeln betydde gå fram från början men sedan fattade hon att hon skulle göra likadant som i serpentinsvängarna. Så bytte jag varv och gjorde samma i andra varvet. Hej å hå vad jag hade en följsam häst. Hon frustade och slappnade av.

Sedan galopperade jag lite i varje varv innan jag gjorde om volterna i båda varven och sedan gick vi in. Jag var jättenöjd.


Bubblan på mulen är ett litet sår nu. Det ser fint ut.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards