Alla inlägg den 26 januari 2008

Av Camilla Edlund - 26 januari 2008 11:49

Åh, vad det är kul att ha häst. Jag trotsade min förkylning och proppade i mig några Alvedon och åkte ut till stallet för att rida. Jag var där kvart över nio ungefär och vi gjorde i ordning hästarna och  lade ut bommar till några ridövningar.

Jag travade runt, galopperade några steg, travade bommar och till sist hoppade jag ett litet kryss två gånger. Allt detta skedde under en tid med vila emellan. Lagom uppvärmining alltså.

Sedan var jag hinderskötare medan Veronica hoppade Amie innan hon sedan tog över Berta. Veronica galopperade runt några varv på Berta innan hon gav sig på hindren (fem och en halvan). De hoppade hon tre, fyra gånger innan hon gav sig. Det såg jättefint ut. Berta bjöd jättebra på hindren och hon såg ut att tycka att det var så roligt. Hon frustade och slappnade av ordentligt. Berta såg verkligen fin ut när Veronica red. Jag har aldrigt klarat av att rida till Berta själv. Veronica skulle verkligen ha haft en unghäst själv som hon fick rida in och utveckla.


Amie hoppade 105 cm och Berta hoppade 70cm. Lämpligt.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards