Alla inlägg den 9 januari 2008

Av Camilla Edlund - 9 januari 2008 20:10

Jag ska förresten med vår katt, Gubben, till veterinären på fredag. Gubben har inte varit sig själv på ett tag och han kliar sig väldigt mycket, speciellt runt halsen. Han har tappat en stor tuss med päls och där det är pälslöst är det blodigt och eländigt. Jag trodde det var rävskabb för det går visst bland hundarna här i Husum, men de sa att rävskabb sällan drabbar katter så då måste det vara något annat.

Av Camilla Edlund - 9 januari 2008 19:36

Jo du, idag har hästarna gått genom staketet och varit lösa. Inte så kul.


Kurt ringde vid fyratiden då de hade kommit hem från stan. Då hade de sett Berta stå på en lägda vid vägen helt lös och ledig. Sedan var det bara för de att ta en hink kraftfoder, ruska på den och så kom hästarna och lät sig infångas. Det är ju tur att de är snälla.


Jag åkte till stallet vid halv sex och tittade på hästarna så att de inte skadat sig. Benen såg hela och fina ut och de såg int skadade ut.


Berta har ett mystiskt sår på mulen. Det ser ut som ett skrapsår på höger sida av mulen. Det är lite svullet och lite varmt. Först såg det ut som en stor vårta, men när jag tvättat och gjort såret fint så såg jag att det var som ett stort skrubbsår.


Jag har även lagat staketet efter bästa förmåga. En pinne var nämligen avbruten och det går som sagt var inte att slå ner några pinnar i marken nu.


Jag fick många steg på stegräknaren i alla fall om jag ska säga någonting positivt.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards