Alla inlägg den 13 januari 2008

Av Camilla Edlund - 13 januari 2008 08:52

Äntligen har jag fått sova en hel natt. Kändes skönt när jag klev upp i morse och for till hästarna.


Det har snöat i natt. Här i Husum var det någon centimeter medan det förstås var mycket mer i Kasamark. Det har kommit en decimeter blötsnö där så det var lite svårt att köra. Och när jag kom fram så såg jag att stängslet hängde av tyngden från all snö. Kul.


Jag släppte ut hästarna och mockade. Det gick bra. Bertas sår ser man inte så mycket av för nu har det fastnat spån och damm där, men det såg torrare och finare ut. Det kan vara så att det har fastnat spån ovanpå salvan som jag fick dit igår. Hoppas det. Just nu är planen att vänta och se vad som händer. Om det börjar läka eller inte.


Efter jag mockat och gjort i ordning allt så var det bara till att gå ut och skrapa bort snön från stängseltråden. Jag skriver "skrapa" för det var det jag gjorde. Det satt fast något så hemskt. Ibland kunde jag faktiskt ta bort en hel isbit, lång som min hand ungefär. Så gräsligt.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards