Alla inlägg den 24 januari 2008

Av Camilla Edlund - 24 januari 2008 19:08

Jag har en förkylning på gång. Vad annat kan man förväntat sig nu när det närmar sig födelsedagar? Vi har ju som sagt var en tradition av att bli sjuka så fort det närmar sig någon födelsedag eller någon annan högtid. Jag har ont i halsen och stoppar i mig Bafucin för att åtminstone lindra plågan.


Jag var och släppte in hästarna i kväll och Veronica hade ringt mig och berättat att Berta hade ett litet sår på mulen igen så jag tittade på det.

Hon har mycket riktigt varit och kliat sig och fått upp ett litet sår. Så där såg det inte ut när jag red i går, för jag kollade, så jag vet. Himla konstigt det där. Var det för att hon har ansträngt sig och att infektionen i kroppen inte läkt ut ordentligt eller är hon känslig mot nickel? Det är en tanke som slagit mig, för förut red jag på ett helt annat bett - ett med svartstål och koppar, men sedan köpte jag ett nytt träns och bytte till det bett jag har nu. Jag vet inte... men läser man på lite om nickelallergi så stämmer många av symptomen. Kan en häst vara känslig för nickel? Det är väl frågan. Jag vet inte alls. Jag får väl se hur det ser ut i morgon bitti. Jag fick stryka på ett lager Idominsalva men hon slickade bort det snabbt som ögat och sedan var jag inte välkommen att peta där något mer.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards