Alla inlägg den 2 december 2007

Av Camilla Edlund - 2 december 2007 11:02

Det har snöat i natt. Här i Husum har det kommit ett par centimeter och bara det var ganska mycket. Snacka om vad förvånad jag blev då jag körde ut till hästarna i morse och knappt kunde se vägen jag körde på. Det hade nämligen snöat 12 centimeter i Kasamark. Tur man har fyrhjulsdrivet - annars hade jag nog knappast tagit mig fram eller tillbaka.

Jag släppte ut hästarna vid halv åtta och det kändes lite kymigt eftersom det var världens busväder ute. Det snöade fortfarande och det blåste en hel del. Men hästarna åkte ut och de verkade inte allt för bekymrade över vädret. Det enda de tyckte var konstigt var att de var tvungna att plumsa i snö för att ta sig ut i hagen. Det hade nämligen drivit en hel del så det var snö upp till knäna precis utanför stalldörren. Det var knappt jag fick upp dörren.

På vägen hem tänkte jag att jag skulle köra i samma spår som jag körde på vägen dit men det upptäckte jag att det var skitsvårt. Det var mycket lättare att göra nya spår. När jag försökte hålla samma spår så blev det sådana kast på bilen och den gled fram och tillbaka på vägen.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards