Alla inlägg den 10 december 2007

Av Camilla Edlund - 10 december 2007 18:41

Det var två blöta ston som mer än gärna gick in idag. Jag visslade på dem en gång och sedan hörde jag att de kom genom skogen i mörkret. Berta gick först. När de kom in åt de upp kraftfoderet men sedan ställde de sig och bara vilade utan att bry sig om hö de hade fått.

De var dyngsura av allt regn som kommit idag, men det var bara Bertas täcke som inte hade hållit tätt. Jag bytte därför till det nya innetäcket som jag köpt. Amies innetäcke var däremot torrt så det fick hon behålla.

Av Camilla Edlund - 10 december 2007 12:41

Igår kväll hände något obehagligt. Joakim ropade på mig att jag skulle komma och jag hörde på rösten att det var något allvarligt så jag studsade upp ur sängen och ut i allrummet (Ulf kom hack i häl). Där hittade vi Sara alldeles vinglig och hon kunde knappt stå. Jag gick fram till henne och frågade hur det var och då svimmade hon och jag tog emot henne. Sara hade badat och var blöt och hade bara en handduk runt kroppen. Hon var iskall och gick inte att prata med. Vi fick ringa efter ambulans och medan vi väntade fick vi lägga henne i framstupa sidoläge. Hon var helt borta en stund men efter ett tag kunde hon börja svara på frågor. Jag tvingade på henne kläder innan ambulanskillarna kom. Jag vet ju hur pinsamt det är när man är tonåring. Det gick väl sådär att klä på henne men hon hade i alla fall någonting på kroppen.

Sedan bar det av till sjukhuset där de gjorde en massa tester innan de kom fram till att hon var fullt frisk. De visste inte varför hon blivit sådär annat än att hon hade ätit väldigt lite under dagen och att hon lagt sig i ett varmt bad på tom mage.

Vi kom hem igen mitt i natten och jag var helt slut. Dessutom hade jag sträckt en muskel när jag fångade Sara när hon svimmade. Idag är jag alltså helt stel och har lite svårt att röra mig.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards