Alla inlägg den 31 december 2007

Av Camilla Edlund - 31 december 2007 21:39

Fast det gör mig inget att andra skjuter fyrverkerier. Det är väl bara det att jag inte blir imponerad av dem. Det är liksom inte min grej.

Av Camilla Edlund - 31 december 2007 18:20

Så sitter man då här på nyårsaftonskvällen ensam och alena. Inte för att jag bryr mig, jag tycker att det är ganska skönt. Jag menar efter x antal år med firanden är man ganska less. Det händer liksom inte så mycket och så är jag inte så förtjust i smällare eller raketer heller. Det har jag aldrig varit.


När jag var ung så fick jag och min syster raketer och smällare till sista april och nyår och sådant, men det slutade nästan alltid med att vi endera gav bort dem till kompisar eller att vi helt sonika slängde in allt vi hade in i majbrasan och såg det poffa till och så var vi befriade från vidare engagemang. Trots detta fortsatte faktiskt våra föräldrar att köpa smällare åt oss ett par år innan de insåg att det var bortkastat. Som sagt, jag förstår inte tjusningen med att höra en smäll (som är vidrigt hög) och se en massa glitter falla ner mot marken. Urtrist.


I år har det ju blivit en ny lag som säger att man måste ha tillstånd för att skjuta upp raketer, förutom på vissa dagar. Man ska dessutom sluta skjuta raketer inom ett visst klockslag. Jag som är en pigg morgonmänniska och avskyr att vara vaken länge på kvällarna/nätterna välkomnar denna nya lag. Frågan är väl bara hur den kommer att efterlevas. Vilken myndighter åker runt och kontrollerar alla som skjuter?


Hästarna fick i alla fall gå in tidigt ikväll. Det är inte så roligt att ta in skrämda hästar från hagen så då är det lika bra att de får stå inne innan allt skjutande börjar. Nu är ju stallet ute på landet och det kommer väl inte att skjutas så många raketer där i närområdet, men det är klart att det hörs från samhället.


Ulf har föresten ring och sagt att han kommer hem klockan 20:00 så han behöver inte arbeta ända till 22:00 som det var tänkt.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards