Alla inlägg den 11 december 2007

Av Camilla Edlund - 11 december 2007 19:17

Ja, nu har man tömkört Berta för första gången. Det var kul. Jag fick lov att fundera hur länge sedan det var jag tömkörde och det närmar sig 20 år sedan. Då på den tiden hjälpte jag till att träna travhästar och köra in unghästar. Jag minns inte mycket från den tiden, men sådana små detaljer ska man inte fästa sig vid. Nu är det nya friska tag som gäller. Här antar vi alla utmaningar...

Som sagt så var det riktigt kul att tömköra på volt. Berta hade varit med om det där förut och det var lite enklare att hålla volten rund och jämn än när man longerar. Berta gick jättebra i traven och hon var så fin. Rund och fin i formen med bra bjudning.Jag kunde göra små förhållningar och hon lyssnade på det. Sedan blev det till att prova galopp och det blev inte så bra. Berta dalar gärna ut på volten i galopp och när jag nu hade båda tyglarna att reglera henne med så blev det såklart mer jobbigt för henne. Åter igen blev det lite bocksprång och grejer, men det blev några bra varv också.

Berta var svettig när vi gick in. Jag hade gärna fortsatt eftersom det var så roligt men jag var tvungen att tänka på hästen också.


Jag har varit på fackmöte idag och jag har en reflektion:

- om ni ska äta på Afrodite i Örnsköldsvik så ta inte ett fönsterbord. Maten är god, men draget från fönstren är i paritet med Carolas fläkt när hon tävlade i Eurovision song contest.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards