Alla inlägg den 6 december 2007

Av Camilla Edlund - 6 december 2007 19:37

Idag är det torsdag men det känns som fredag. Jag åkte och släppte ut hästarna tidigt i morse så att de skulle hinna vara ute en bra stund innan Veronica skulle åka till Vännäs. Hon åkte vid tolv så och då fick Berta vara kvar inne istället för att gå ut.
Efter jobbet åkte jag ut till stallet. Klockan var kvart i fem när jag kom dit och då släppte jag ut Berta i hagen medan jag mockade och fixade. Efter en timme fick hon komma in igen och då slängde jag på Berta longeringsgrejerna och gick ut på lägdan och longerade. Snön har i stort sett regnat bort vid det här laget så det var ganska lättsprunget för henne.
Jag tränade i alla fall övergångar och jag lät Berta galoppera en del på volten. Hon var svettig när jag gick in till stallet igen men jag tror att hon tyckte att det var skönt att röra på sig. Det såg ut som så.


I morgon bitti släpper jag ut Berta som vanligt och hon får stå ute ensam i hagen hela dagen. Jag tror det kommer att gå bra. Veronica kommer hem igen vid femtiden.


Sara (och eventuellt Joakim?) ska till sliperiet på fredag och titta på någon konsert. Det blir väl för mig att skjutsa och hämta skulle jag tro.

På lördag ska jag hämta hö hos höbonden i Ava. Jag har bara någon bal kvar av torrhö och jag vill inte hämta hö på någon av juldagarna.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards