Alla inlägg den 9 december 2007

Av Camilla Edlund - 9 december 2007 16:33

Jag släppte ut hästarna halv åtta i morse. Jag hade sovit lite dåligt på grund av ryggont från gårdagens hö-hämtning så jag var jättetrött. Efter jag mockat så for jag bara hem och gick och lade mig igen.

Vid ett-tiden åkte jag ut till stallet igen och fixade med vattnet och sådant som jag inte gjort i morse. Sedan började jag packa hösilage i påsar och upptäckte mögel i balen. Det är ju en av nackdelarna med silage. Det är ju inte ovanligt att man hittar lite mögel i balarna. Nåväl. Jag får väl ringa han som levererar balarna och fråga om han kan komma med en ny. Veronica kom och tillsamman gjorde vi i ordning alla påsar innan vi gick och tog in hästarna.


Det är lite trixigt att hitta något bra ställe att rida och jag ville gärna ha lite mjölksyraträning på Berta för hon har varit så pigg i flera dagar nu. Alltså gav vi oss iväg efter vägen och vi travade långa sträckor - båd i uppförsbackar och på raksträckorna. Amie var lugn och helt oberörd av ritten medan Berta blev genomsvettig. Berta såg i alla fall ganska nöjd ut med sig själv när vi kom hem igen.


Det är egentligen Veronica som ska släppa ut på måndag morgon men jag gör det istället. Veronica hade så många ärenden som hon skulle göra och jag såg att det skulle bli regn på eftermiddagen så då är det bättre att jag släpper ut dem tidigt och att de får gå in lite tidigare ifall det blir hemskt dåligt väder. Då kan Veronica göra sina ärenden i lugn och ro och åka och mocka när hon vill.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards