Alla inlägg den 25 december 2007

Av Camilla Edlund - 25 december 2007 11:12

Vi hade verkligen trevligt uppe hos mina svärföräldrar. Det var god mat och det var roligt att se Oscar, två år, möta tomten. Han satt fastklamrad i pappa Håkans famn och ville inte riktigt titta på tomten i början.


Idag åkte jag ut till stallet mockade och tog sedan in hästarna för att tömköra Berta. Jag gick ut på lägdan bakom huset där det låg kvar lite snö och när Berta kom dit och kände att det var fäste under hovarna så blev det fart på henne. Berta var pigg nämligen, superpigg, och allt var roligt. Hon sprang självmant varv efter varv och jag stod i mitten och försökte parera. Mot slutet när hon sprungit av sig all energi tog jag och arbetade henne i form och hon gick så fint. Hon lyfte på hovarna med sådana benrörelser som man ser hon vissa dressyrhästar där benen verkar sväva i luften ett tag innan de sätts ner i marken igen. Hon såg så fin och avslappnad ut. När vi gick in igen så var hon genomsvettig. Hon hade verkligen fått rusa av sig energin hon hade i kroppen. Jag tror att det var tur att jag inte red henne idag för då hade det kunna bli spännande.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards