Alla inlägg den 22 december 2007

Av Camilla Edlund - 22 december 2007 14:35

Förresten så såg jag på hästhoppning på Eurosport igår. Det var höjdhoppning och William Whitaker vann på sin häst genom att hoppa 2,16. Helt otroligt vad de hästarna hoppade. Idag är det också hästhoppning. Det är från London tror jag.


2,16!!! bara att tänka tanken... helt otroligt.

Av Camilla Edlund - 22 december 2007 13:42

Idag red jag ut ensam på Berta. Jag red efter vägen bort mot Skillingvägskälet. En sträcka på nästan tre kilometer. Berta var spänd när jag skrittade iväg efter vägen. Just idag satt jag som gjuten i sadeln, Det är konstigt det där. Vissa dagar blir det en så bra känsla och det känns som man är ett med hästen. Idag var en sån dag. Så när Berta blev "rädd" för två björkar som låg fällda efter vägen på en lägda så satt jag bara lugnt i sadeln utan att låta mig rubbas. Hon är lite som Mango och liksom "tappar benen" när hon blir rädd. Hon kastar sig inte åt sidan eller något sådant och det är ju tur. Jag skrittade mest hela vägen och travade bara lite där underlaget tillät det. Berta var helt genomsvettig ändå av all spänning så när jag red hemmåt så kände jag hur det luktade svettig häst under mig. Allt som allt så var det en bra tur. Det kändes skönt när jag kom hem igen.


I morse när Veronica släppte ut hästarna så blev det lite struligt med fåren så Berta var tvungen att vänta några minuter innan hon fick komma ut i hagen. Då hade hon sparkat ganska rejält på boxväggen och det var ganska högt upp. Berta är vig! Kan hon hoppa lika högt som hon sparkar bakut så kommer hon att kunna hoppa höjder runt 165-170. Så högt upp sparkade hon upp på väggen nämligen. Helt otroligt högt.


Jag ska försöka ringa till Nordmalings ridklubb och boka ridhuset så jag kan åka dit med Berta och löshoppa henne. Får se vilken dag som passar.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards