Alla inlägg den 7 december 2007

Av Camilla Edlund - 7 december 2007 22:31

Jag har förresten beställt lite saker från Hööks och avin kom idag men jag kan inte hämta ut paketet förrän på måndag. Jag har bland annat skickat efter tömkörningstömmar så nu ska det bli tömkörning framöver. Det var ju ett tag sedan jag tömkörde så jag får lov att damma av de kunskaperna...

Av Camilla Edlund - 7 december 2007 20:04

Jag släppte ut Berta i morse och hon verkade inte alltför upprörd över att stå ensam i hagen. Hon gnäggade ett par gånger men stod sedan och åt sitt morgonhö. Jag mockade, fyllde på vatten och fixade med hö innan jag for hem och åkte till jobbet.

När jag var på väg hem från jobbet på kvällen så ringde Kurt. Berta hade tydligen pressat sig igenom hagöppningen och gått ut och ställt sig framför stalldörren. Hon hade tydligen gått bort till fåren och hälsat på dem också. De står ju i en hage precis bredvid stallet, nära hästhagen. Kurt hade tagit in Berta när han tog in fåren (han såg väl Berta då i samband med att han skulle ta in fåren eftersom det regnade så mycket).

Jag har just skjutsat barnen till stan. Det regnar och det är sjukt dålig sikt. Man ser nästan ingenting på grund av regnet och dimman.


Gräsmattan utanför huset lyser grönt. Vilket hån. Det skulle ju bli en vit vinter...


Det kommer inte att bli roligt att hämta hö i morgon. Det ska vara snöblandat regn. Min favorit.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards