Alla inlägg den 21 december 2007

Av Camilla Edlund - 21 december 2007 09:59

I morse när jag körde ut till stallet så lade jag märke till att det var strömlöst på alla gatlysen efter E4. Vi hade i alla fall haft ström hemma så det blev en liten överraskning. Det var även strömlöst i stallet så det var till att ta på sig pannlampan och försöka göra sina sysslor i beckmörkret. Hästarna var snälla och jag fick ta på dem täckena som vanligt. De tyckte inte att det var så konstigt med pannlampa. Jag mockade boxarna, sopade efter bästa förmåga och fyllde på vatten. Sedan gick jag och packade torrhö i påsar innan jag gav mig på hösilagebalen och packade påsar  med det också. Strömmen kom lagom när jag var klar med allt.

Vid det här laget var jag trött och slut, men jag såg ju hur pigg och alert Berta såg ut så jag var bara tvungen att motionera henne på något vis. Jag tog in hästarna igen och satte på Berta tömkörningsgrejerna. Sedan gick vi så försiktigt vi kunde över gårdsplan som var hal som en ishockeyplan och bort till en lägda där det inte fanns något snö kvar. Jag hade tänkt att man kunde hålla till på ett ställe där snön låg kvar men när jag var och kollade snön innan jag tog in hästarna så såg jag att det inte gick. Den är så kompakt och vass så det går bara inte att hålla till på den.

Berta var som sagt var pigg och hon var inte enkel att tömköra idag. Hon var som ett föl på grönbete. Det var hopp och studs och bocksprång och hon var nära att gå omkull när hon började galoppera. Jag hade tänkt att ta det lite lugnt men hon hade så frukansvärt roligt när hon for och studsade så jag lät henne springa av lite energi. Hon var svettig när hon gick in och hon verkade nöjd.

Jag hade funderingar på att även tömköra Amie men jag blev så in i vassen trött så jag struntade i det.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards