Alla inlägg den 20 december 2007

Av Camilla Edlund - 20 december 2007 20:13

Det är tydligen åter igen glashalt ute i stallet så det är ingen mening att ens åka dit. Veronica var där och tog in hästarna idag. Hon ringde vid halv sju tiden och funderade om jag beställt några hösilagebalar. Det hade nämligen kommit två nya dit helt hux flux utan att någon sett vem eller när de blev levererade. Än mer mystiskt var det att jag inte beställt några balar. Konstigt.

Här hemma försöker jag fixa med de sista julklapparna. Jag ska ge min gammelmormor bilder på mina barn och jag har dammat fram Saras kort från skolfotograferingen. Sedan så visade det sig att vi glömt att köpa bilder på Joakim från gymnasieskolans fotografering med följden att vi skulle ta bilden hemma. Joakim och jag har skrattat så tårarna har runnit. Jag är ingen bra fotograf och Joakim var inte enkel att fotografera med sitt långsmala ansikte. Dessutom tycker jag att kameran är jättekonstig och att det alltid blir så konstig färgåtergivning på den där kameran. Ulf förnekar kamerans svagheter och skyller allt på mig. Det må ju vara sant. Men då får väl han ta och fotografera då.

Av Camilla Edlund - 20 december 2007 13:41

Det blir inte mycket gjort med hästen. Berta har fått ta det ganska lugnt den här veckan. Jag susar omkring och stressar med annat. Igår släppte jag in hästarna. Jag hade tänkt göra någonting med Berta men det fanns ingen ork. Det var dessutom plusgrader ute och svinhalt överallt så det var inte mycket till underlag att göra någonting på heller.
Idag torsdag slutade vi klockan elva. Vanligtvis brukar vi få en liten jultallrik tillsammans i matsalen men ekonomin inom skolan är så ansträngd så vi fick bara en julhälsning när vi gick. Samtidigt så har några inom personalen bekanta inom andra delar av kommunförvaltningen och där bjuds det rent av på julbord. Konstigt.

Jag hade i alla fall planerat att åka ut till stallet och göra något med Berta när jag kom hem men jag var så trött att jag gick och lade mig på sängen och vilade istället. Får se vad jag orkar ikväll.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards