Alla inlägg den 3 december 2007

Av Camilla Edlund - 3 december 2007 19:12

Man kan inte påstå att det är speciellt trevligt väder nu. Regn i Husum och snöblandat regn i Björna. Halt på vägarna är det överallt.

Idag tog jag och longerade Berta igen. Först höll jag till på gårdsplanen för där var det skottat, men det var inget bra underlag ändå så då gick jag ut på lägdan. Jag ledde Berta runt i två varv och vi spårade tillsammans upp en liten gång i snön men det var tungt att gå där ändå. Därför fick hon bara trava något varv åt båda hållen innan jag gick in igen. Det blev lite styrketräning, men man får vara försiktig. Snö är tungt att gå i för en otränad häst. Speciellt blötsnö.

Amie väntade relativt lugnt inne i stallet medan vi var borta. Hon gnäggade inte ens. Däremot hade hon gått runt, runt inne i boxen.

Jag mitt arsel glömde att ta av Amie grimman innan jag åkte så nu sitter jag och grämer mig över det. Suck.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards