Alla inlägg den 15 december 2007

Av Camilla Edlund - 15 december 2007 17:48

Vare sig Veronica eller jag kändes oss så speciellt inspirerade idag. Det fanns inte så mycket idéer på vad man skulle kunna göra. Efter lite tänkande så blev det så att Veronica hade en liten ridlektion med mig och att hon skulle sätta sig upp och hoppa några skutt på Berta sedan och att efter vi motionerat Berta så skulle vi prova att tömköra Amie. Jag hade tagit med mig kameran så allt kunde dessutom förevigas och läggas ut på min hemsida.

Jag började med att skritta och trava fram. Berta kändes pigg och glad. Sedan provade jag på att fatta galopp och det känns som att Berta börjar ta galoppskänkeln nu. Hon fattar i alla fall galopp - och vilken galopp sedan! Den är så mjuk och fin (speciellt om jag jämför med Mango). Det ser väl inte så mjuk ut på filmen men det känns väldigt harmoniskt när man sitter på hästen. Sedan travade jag över några bommar innan jag slutligen hoppade över ett litet kryss. Det blir lite mer fart i hästen när man börjar hoppa. Hon har spetsade öron och bjuder mot hindret. En väldig skillnad mot första gången då Veronica hoppade henne för ett par veckor sedan. I alla fall så är språnget väldigt mjuk (nu hoppade jag väldigt lågt, men ändå).

Efter att jag hoppat tre gånger så hoppade Veronica upp på Berta och galopperade henne lite innan hon for över hindret. Nu hade vi höjt upp det lite så det låg på 70 cm eller så. Det såg väldigt bra ut. Hon är väldigt orutinerad så hon hoppar hellre än bra, men med lite mer träning så kommer hopptekniken att komma.

När vi hoppat klart med Berta så hämtade vi Amie och satte på henne grejerna. Jag tömkörde en liten stund och visade Veronica det lilla jag kan så fick hon ta över sedan och prova. Amie var lite spänd och fundersam i början men efter ett tag så slappnade hon av och började gå riktigt fint.

Se filmen på min hemsida: http://student.educ.umu.se/~vt01caed/

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards